3-6 жастағы баланы тәрбиелейтін әрбір ата-ана оның психологиялық ерекшеліктерін білуі керек. Қазіргі уақытта танымдық процестер қарқынды дамып келеді, қоғамның болашақ толыққанды мүшесінің негізгі жеке ерекшеліктері, оның моральдық-адамгершілік және эмоционалды-еріктік саласы қаланады. Баланың дені сау және үйлесімді тұлға болып өсуі үшін оның дамуына қолайлы жағдай жасау қажет. Мектепке дейінгі жаста нәресте физикалық және психикалық тұрғыдан тез дамиды. Ол қазірдің өзінде қоршаған әлемнен келетін сигналдарды тануды үйренді, оларды талдау және синтездеу кезеңі келеді. Білім, Дағдылар мен дағдылар жинақталады, оларды жетілдіру.
Бұл жас 3 жастан 6 жасқа дейінгі кезеңді қамтиды. Ол өзін ата-анасынан бөлуден басталады және өзін-өзі танудың дамуымен аяқталады. Ол 4 кезеңге бөлінеді:
* кіші мектепке дейінгі жас (2 жас);
* орта мектепке дейінгі жас (3 жас);
* ересек жас (4 жас);
* мектепке дейінгі жас (5 жас)
Әр кезеңнің өзіндік психологиялық даму ерекшеліктері бар. 2 жасында нәресте өзін белсенді түрде растай бастайды. Ол бәрін өз бетінше және өзінше жасауға тырысады, өзін, іс-әрекетін Мақтайды және ересектерден де солай талап етеді. Көбінесе мойынсұнбау, қыңырлық, негативизм сияқты реакциялар пайда болады — мұның бәрі 3 жылдық дағдарыстың белгілері.
3 жасқа дейінгі мектеп жасына дейінгі балалардың психологиялық дамуы ойлаудың көрнекі-тиімді түрінен көрнекі-бейнелі түрге көшуді қамтиды, сөйлеудің белсенді қалыптасу кезеңі аяқталады, сөздік қоры 1000-нан астам сөзден тұрады. Зейін мен есте сақтау еріксіз.
Мектеп жасына дейінгі балалардың психологиялық ерекшеліктері дамудың осы кезеңінде кең танымдық қызығушылықтардың алдыңғы қатарға шығуымен сипатталады. Бұл әлемнің қалай жұмыс істейтінін түсінгісі келетін кішкентай "неге" жас. Бұл жас кезеңінің тән ерекшелігі-қызығушылық, айналадағы шындықты түсінуге деген ұмтылыс. Болашақта ол оқуға деген қызығушылық пен білімге деген сүйіспеншілікке айналуы үшін оны қолдау өте маңызды.